top of page

Sotogrande ja "The Art of Living" -kampanja etulinjassa – Maailman parhaat resortit myyvät elämäntapaa

  • Writer: Tero Parkkinen
    Tero Parkkinen
  • 5 days ago
  • 2 min read

Kilpailu golfin parhaiden resortien ykkösketjussa kiristyy kansainvälisesti. Viime vuosina maailman johtavat matkailu- ja asumiskohteet ovat panostaneet yhä voimakkaammin brändäykseen, asiakaskokemukseen ja elämäntyylin markkinointiin. Kyse ei ole enää vain laadukkaasta majoituksesta tai vapaa-ajan vietosta, vaan kokonaisvaltaisesta elämyksestä ja identiteetistä, johon vaativien asiakkaiden odotukset heijastuvat. Hienona esimerkkinä tästä toimii Espanjan Sotogrande, joka on lanseerannut vaikuttavan videokampanjan nimeltä The Art of Living. Premium-luokan golfresortit ovat 2020-luvulla muuttuneet; ne eivät ole enää vain lomanviettopaikkoja, vaan monelle ne merkitsevät myös toista kotia, pitkäaikaista sijoitusta tai elämäntapaa. Kohderyhmänä eivät ole pelkästää lomanviettäjät, vaan perheet, diginomadit, eläkeläiset ja sijoittajat, jotka etsivät turvallista, laadukasta ja esteettisesti miellyttävää ympäristöä. Resortien on vastattava odotuksiin, jotka liittyvät vaikkapa yksityisyyteen, kansainvälisiin kouluihin, huippuluokan ravintoloihin, kestävyyteen kuin premium-luokan urheiluun – ja golfin rooli on tässä keskeinen.

Kilpailu Euroopan ja maailman huippuresortien välillä näkyy myös markkinoinnissa. Kohteet investoivat yhä vahvemmin brändisisältöihin, joissa yhdistyvät tunnetason tarinankerronta ja korkealaatuinen tuotanto. Näissä kampanjoissa ei myydä huoneita tai tontteja – niissä myydään tunnetta ja elämäntapaa.

Sotogrande on ennen kaikkea elämäntapa Sotogrande on aina ollut Euroopan parhaiden resortien kärkijoukkossa erityisesti siksi, että se ei tarjoa pelkkää asumista tai golfia – se tarjoaa elämäntavan. Keväällä 2025 julkaistu The Art of Living -videokampanja on tuore osoitus tästä lähestymistavasta. Kampanja seuraa Jamesin, Maryn ja heidän tyttärensä Helenin arkea Sotograndessa – tarinaa, jossa sekoittuvat rento ylellisyys, yhteisöllisyys, urheilu ja perhearjen lämpö. Video välittää tunteen elämästä, jossa kiire vaihtuu läsnäoloon, ja jossa jokainen päivä on tasapainoinen yhdistelmä aktiivisuutta ja rauhaa. Visuaalisesti näyttävä tarina sisältää kohtauksia urheilun, kylpyläkokemusten ja arjen yhdessäolon parista – kaikki Sotogranden taustalla levittyvän Andalusian rannikon idyllisessä valossa. Yksi maailman halutuimmista postinumeroista Sotogranden vetovoima ei perustu vain imagoonsa. Se on konkreettisesti yksi maailman halutuimmista asuinalueista. Postinumero 11310 mainitaan samassa yhteydessä kuin Monaco, The Hamptons ja Saint-Tropez. Alue kattaa 20 neliökilometriä Andalusian rannikkoa ja tarjoaa asukkailleen Espanjan huippukentät kuten Real Club Valderrama ja La Reserva Club, kansainvälisen koulun, aktiivisen sataman sekä ensiluokkaiset hyvinvointi- ja ravintolapalvelut.

Vuonna 2024 Sotogrande valittiin Golf World -lehden äänestyksessä maailman parhaaksi asuinkohteeksi golfin ystäville. Luksusresortien kilpailussa voittavat ne, jotka kykenevät rakentamaan tarinan. Tarinan, joka puhuttelee tunteita ja jonka avulla kohde nousee kartalta unelmien näyttämöksi. Sotogrande on tästä erinomainen esimerkki – se ei ainoastaan tarjoa “parasta”, vaan se kertoo, miltä “paras” elämä voisi tuntua.

"Postinumeromme 11310 symboloi Sotogranden olemusta – ei pelkästään asuinpaikkana, vaan elämäntyylinä, jossa harkittu suunnittelu, elinvoimainen yhteisö ja syvä yhteys luontoon yhdistyvät. Sotogranden asuntojen kasvava kysyntä selittyy myös alueen maineella turvallisena paikkana sekä erinomaisen kansainvälisen koulun saavutettavuudella, mikä tekee siitä ihanteellisen ympäristön niin perheille kuin yksilöillekin, jotka etsivät hienostunutta Välimeren elämäntyyliä," kommentoi Rita Jordão, Sotogrande SA:n markkinointijohtaja.

Kysymys ei enää ole siitä, kuka tarjoaa eniten palveluita. Kysymys on siitä, kuka onnistuu luomaan halutuimman elämysbrändin. Ja juuri siinä Sotogrande näyttää nyt esimerkkiä. Katso Art of Living -video YouTubessa




Comentaris


bottom of page